Medlemmar

Digital rapportering

Den digitala rapporteringen görs via SkyNet där alla medlemmar har fått dessa utökade val i sin meny. För att säkerställa att SFF får in alla rapporter har det skapats en kedja från det att en rapport behöver fyllas i:

  1. Hoppare fyller på eget initiativ i en rapport, och/alternativt att hoppledaren tilldelar hopparen att fylla i rapport, genom en knappfunktion i SkyNet. Rapporten kan fyllas i via dator eller mobiltelefon och är förenklad genom många listfunktioner i rapporten.
  2. När hoppledaren tilldelat rapport till hoppare kommer ett mejl som påminnelse. Det syns även i hopparens SkyNet-profil att en rapport ska fyllas i.
  3. När hopparen fyllt i sin rapport, och skrivit in hoppledarens namn, kommer rapporten skickas vidare i kedjan till HL, som får en påminnelse på mejlen. Även HL kan i sin profil se att hen har en rapport att signera.
  4. När hoppledaren kommenterat och signerat går rapporten vidare till steg tre i kedjan som är till chefsinstruktören, i klubben där hoppet ägde rum. Även CI kommer likt föregående, kunna se rapporter att hantera i SkyNet samt få ett påminnelsemejl.
  5. När CI kommenterat och signerat skickas rapporten till SFF. Kansliet kan följa hela kedjan av varje rapport, från den enskilde hopparen, via HL och CI. Om rapporter fastnar någonstans på vägen kan även kansliet skicka ut påminnelser.
  6. När rapporterna gått igenom alla led finns de tillgängliga för Utbildnings- och Säkerhetskommittén (USK), förutom för SFF kansli och RI. De flesta rapporter kommer därefter att publiceras så att ALLA medlemmar kan ta del av dem via sin SkyNet-profil. Rapporterna är vid publicering anonymiserade.